میتونیم به طور قطع بگم هنوز هم کسایی هستن که هنوز فکر میکنند توصیفات صفحه روی رتبه بندی اثر داره. همونطور که بارها هم تو پستهای دیگه گفتیم، سالهاست ثابت شده که اثر نمیذاره. اما میتونه با اثرگذاری روی نرخ کلیک، به طور غیرمستقیم یه تأثیر ثانویه داشته باشه، اما جزء عوامل سئو بحساب نمیاد (یا حداقل گوگل نمیخواد بپذیره).
احتمالش هست که گوگل نخواد بگه بالا رفتن نرخ کلیک هم جزء عوامل رتبه بندی محسوب میشه، چون با وجود تیم های پراکسی و توسعه نرخ کلیک اون هم با قیمت های ارزونشون، کلیک گرفتن با ترفند و حقه زیاد میشه و برای گوگل دردسر درست میشه.
پس میپذیریم که نرخ کلیک روی رتبه بندی اثر نداره. اما روی گرفتن ترافیک بیشتر اثر میذاره. بنابراین باید تا جایی که امکان داره تبلیغی رو که روی صفحه نتایج میفرستید بهینه کنید تا بیشتر کلیک بگیرید.
اینجا باید از اصل ظ.م.س. استفاده کنید.
ظ برای ظاهر: کلا چیه
م برای مزیت: دقیقا چی کار میتونه بکنه
س برای سود: چرا چیز خوبیه
من معمولا موقع ساختار بندی محتوا، این مثالو تو ذهنم میارم:
ظاهر: این قایق از فایرگلس مقاومی ساخته شده
مزیت: بنابراین هرگز نمیشکنه و سوراخ نمیشه
سود: یعنی میتونید سریعتر از قبل حرکت کنید
بعد از این، وقتشه که یه درخواست برای اقدام هم بذارید.
ممکنه توصیف صفحه، مقدمه صفحه هم در نظر گرفته بشه. چون سیستمهای مدیریت محتوا معمولا از یک محتوا برای تولید توصیف و گزیده استفاده میکنند. یعنی باید علاوه بر صفحه نتایج، ظاهر توصیف صفحه رو روی خود صفحه اصلی هم در نظر بگیریم.
اینجا هم مثل عنوان صفحه از نظر طول محدودیت وجود داره. اما یکم فضای بیشتری در اختیارمون هست، یعنی حدود 156 کاراکتر. اینجا هم محدودیت مطلق نیست ولی این تعداد کاراکتر به نظر من یه مقدار معمولیه.
برای اطلاع از سایر روش های بهینه کردن وب سایت به لینک طراحی سایت سر بزنید
درباره این سایت